Zenová kytara

Philip Toshio Sudo - Zenová kytara

Svým spojením dávné moudrosti Východu s nejoblíbenějším hudebním nástrojem Západu poskytuje Zenová kytara ojedinělý pohled na život, jenž má smysl, je plný rozjímání a především harmonie. Zenová kytara představuje jedinečnou cestu k duchovnímu naplnění pro všechny milovníky hudby na všech úrovních.

Vnitřní bdělost

Salim Michael - Vnitřní bdělost

Tato neobvyklá kniha — zároveň prostá a silně působivá — je pa­mát­ní­kem celoživotního úsilí jednoho člověka, orientálce narozeného jako brit­ského občana, jménem Salim Michaël. Vskutku pokorný a skromný člo­věk, který nikdy nevystupuje na veřejnosti, bez jakéhokoli for­mál­ního vzdě­lání, strávil při psaní tohoto svazku čtyři roky ne­ochabující dři­ny. Souhlasil s tím jen proto, aby něco po své smrti zane­chal své malé skupině žáků v Paříži a "trpícímu lidsvu" — lidstvu, které, jak vidí, "zcela ­ztratilo kontakt s Posvátnem a spokojuje se s tím, že prožívá vegetující existenci, zaplněnou pouze vnějším materiálním svě­tem". Je zde učení, které se zabývá obtížným úkolem vnitřního probuzení člo­věka. Týká se určitých neznámých technik jógy a meditace, které mo­­hou upřímnému aspirantovi otevřít dveře k přímému poznání Nej­vyššího — přímému kontaktu s Vnitřním světlem, Božským zdrojem, které každý člověk nevědomky po celou dobu nese hluboko uvnitř vsobě. Stezkou k tomuto zdroji je cesta vnitřní bdělosti.

Tibetské léčení

Fenton Peter - Tibetské léčení

Petr Fenton cestoval do Indie a Nepálu a vyhledal těch několik málo míst, kde uprchlíci stále ještě v plném rozsahu praktikují tibetskou medicínu – jednu z nejsilnějších léčitelských tradic na světě, zdokonalovanou po staletí, které nyní hrozí, že se ztratí spolu s lidmi, kteří ji praktikují. Fenton se vypravil s lidovými léčiteli do himalájských předhůří; cestoval po klášterech, svatyních a léčebných centrech, dělal rozhovory s lamy, tantrickými léčiteli a tibetskými doktory. S fascinujícími příběhy, fotografiemi a bylinnými kresbami Fenton vysvětluje tibetské používání léčivých rostlin a žijící duchovní principy, které dávají jejich léčebné praxi takovou sílu. Výsledkem je praktický návod jak pomoci každému z nás znovu nastolit rovnováhu svého těla, mysli a duše – základu dobrého zdraví.

Světlo osvobození – dějiny buddhismu v indii

se zaregistrujte - Světlo osvobození - dějiny buddhismu v indii

SVěTLO OSVOBOZENÍ
Dějiny buddhismu v Indii
Od roku 1969 se snaží vydavatelství Crystal Mirror představovat čtenářům základní buddhistická učení a ukazovat podstatu Buddhovy dharmy, význam jeho života a osvícení a roli sanghy jako zdroje inspirace a podpory. Tento svazek se zaměřuje na život Buddhy a na rané dějiny sanghy založené na Buddhově přímém učení vyjádřeném v sútrách, avadánách, a také na vinaju. Ačkoliv se v buddhistické tradici objevuje řada různých pohledů na postavu Buddhy, na dobu dosažení parinirvány a na okolnosti spojené s těmito událostmi, tato kniha se na ně nezaměřuje, protože chce poskytnout pevný základ vedoucí k pochopení súter a k vnímání Buddhova přímého učení. Proniknutí do súter otevírá srdce buddhistické moudrosti a soucítění; ze zorného úhlu dharmových učení může člověk jasně rozeznat původní podobu Buddhovy nauky i vlivy působící více než 2 500 let, tedy po celou dobu předávání dharmy. Zvláštní pozornost je věnována dějinám buddhismu v Indii od časů Buddhy do konce dvanáctého století.
ISBN 80-7205-203-9
9788072052035

Rámájana

Rádžagópálačárí - Rámájana

Rádžagópálačárí v knize svým nenapodobitelným způsobem zachycuje patos a krásu Válmíkiho kouzelného vyprávění. Světoznámý indický epos o vypráví příběh o vládci a jeho manželce, kteří se narodili jako smrtelníci, prožívali lidské strasti a ustanovili na této zemi dharmu. Rámův příběh, ovšem ještě nikoli jako psaný text, existoval dávno předtím, než slavný Válmíki vytvořil svůj epos. Příběh v dávných dobách zpívali ršiové prostřednictvím slov nevýslovné krásy. Válmíki však dal tomuto příběhu, předávanému z generace na generaci, přesnou podobu. Tak se zrodila posvátná Válmíkiho Rámájana. Toto dílo je psáno srozumitelným stylem a působí na čtenáře svou originalitou a krásou vyjadřování. Epos pojednává nejen o krásných příbězích, ale také o duševních a myšlenkových pochodech našich předků. Rámájana je hodnotným pokračováním Mahábháraty.

Kuan jin

Daniela Schenker - Kuan jin

Daniela Schenker
KUAN JIN
Kuan Jin, bohyně soucitu, je více než tisíc let uctívána v četných asijských zemích. V mahájánovém buddhismu je považována za bódhisattvu, osvícenou bytost, která se plně věnuje osvobození jiných lidí. Kniha nabízí četné možnosti, jak si ji zvolit za průvodkyni a přijímat její láskyplné soucítění. Obsahuje mantry, meditace, mudry a vizualizace k navázání hlubšího kontaktu a 33 barevných akvarelů a fotografické putování po čínském ostrově Putuo Šan, kde má bohyně Kuan Jin své hlavní „sídlo“.
Váz., 168 str., barevně ilustrováno
ISBN 978-80-7349-103-1
9788073491031

Čtyři vznešené pravdy

Tendzin - 14. dalajlama Gjamccho - Čtyři vznešené pravdy

Základy buddhistického učení V červnu 1996 přednášel dalajlama v Londýně o čtyřech vznešených pravdách – tedy o samém srdci Buddhova učení. Čtyři vznešené pravdy – pravda o strasti, pravda o původu strasti, pravda o zániku strasti a pravda o cestě vedoucí k zániku – byly první kázáním, které Buddha vyslovil po jeho osvícení. Jeho Svatost dalajlama nejen že objasňuje hlavní teze tohoto učení, zabývá se rovněž vztahem mezi relativním a absolutním soucitem.